Dette er HubSpot Sales Hub

Denne guiden er ment som en introduksjon til HubSpot Sales Hub og blir oppdatert fortløpende. Siden er lang, så bruk menyen under for å navigere. 

1. Hva er HubSpot Sales Hub?

HubSpot Sales Hub er en CRM-programvare som støtter alle faser i salgsprosessen:  

  • hjelper selgerne dine å fullføre flere salg 
  • utvikle kunderelasjoner
  • forvalte lead pipeline mer effektivt

Alt sammen på en svært brukervennlig skybasert SaaS-plattform.  

En del av HubSpot Growth Suite 

Sales Hub er enda mer kraftfull i kombinasjon med Marketing og Service Hub, som er inkludert i HubSpot Growth Suite. HubSpot er et børsnotert softwareselskap grunnlagt i 2005, med over 2 600 ansatte og 86 000 kunder i mer enn 120 land. 

Et CRM selgerne dine kommer til å elske 

HubSpot legger stor innsats i å utvikle produkter som er så enkle å bruke at de faktisk blir brukt – uten å gå på kompromiss med funksjonalitet. For salgsavdelinger er friksjon en av de store fiendene – gjerne i form av at man jobber i flere ulike systemer, som man prøver å få til å jobbe sammen så godt man kan. Med Sales Hub kombineres alle verktøy og alle data i én plattform, som gjør at du kan frigjøre tid til å selge. 

Se også vårt gratis webinar: Introduksjon til HubSpot: Neste generasjons CRM: 

2. Alternativer til Sales Hub

Det finnes et utall CRM-løsninger på markedet, og hvilke alternativer du har vil avhenge av dine krav til funksjonalitet. De plattformene vi møter mest på i markedet er imidlertid SalesforceMicrosoft Dynamics 365 og SuperOffice CRM 

3. Hvilke bedrifter passer Sales Hub til? 

HubSpot Sales Hub er egnet for virksomheter som ønsker en moderne CRM-plattform som støtter opp om hele salgsprosessen på en effektiv måte. Hvis deres CRM-system for det meste brukes som et oppslagsverk på kontakter, men mangler innsikt i kontaktenes digitale atferd og all kommunikasjon mellom dere og kontakten, burde dere utforske HubSpot Sales Hub.   

Med den kraftige oppgraderingen av Sales Hub Enterprise i 2020 har HubSpot blitt en plattform som vil forenkle og effektivisere selgerens hverdag, enten man jobber i en SMB (Små og mellomstore bedrifter) eller i salgsorganisasjonen hos et stort selskap. HubSpot er en plattform man kan vokse med.  

4. Populær funksjonalitet i Sales Hub

Start samtaler med dine prospekter 

Populaere-funksjoner-i-HubSpot-samtaler-med-dine-prospekter

  • Loggføring av aktiviteter: Ring eller send e-post til kunden direkte fra HubSpot. Alt loggføres i CRM, så du eller dine kolleger på salg, kundeservice eller økonomi kan gå tilbake og se dialogen.  
     
  • Sporing av e-post: Få beskjed i samme øyeblikk kunden åpner e-posten din, så du kan tilpasse oppfølgingstidspunktet.  
     
  • Maler for e-postSpar mye tid ved å lage maler av dine mest effektive e-poster. Gjør noen raske tilpasninger og klikk send! 

Utvikle sterke relasjoner med kundene dine 

utvikle-sterke-relasjoner-med-kundene-dine-MarkedsPartner

  • Avtal møterLa kunden velge tidspunkt for møte i en online kalender som er synkronisert med din Office 365- eller Google-kalender. Det gjør du ved å dele en lenke, som du også kan ha i epostsignaturen din. 
     
  • Salgsautomasjon: Automatiser salgsprosessen uten å miste din personlige «touch». Lag en serie med personifiserte e-poster og oppfølgingsoppgaver som sikrer at du har kontroll i hele salgsprosessen – og på alle salgsdialoger. 
     
  • Live chatChat med prospekter når de besøker hjemmesiden din. Ut fra prospektets behov, bransje, geografi eller andre kriterier kan samtaler kan rutes til tilgjengelige enkeltpersoner i ditt team eller fordeles automatisk. 

Få full kontroll på din pipeline 

faa-full-kontroll-paa-din-pipeline-MarkedsPartner

  • PlaybooksEn selger må være beredt på alle slags spørsmål, og det er ikke alltid mulig å huske alt. Med Sales Hub kan du utruste selger med samtalemaler og battlecards. Dette gir deg muligheten til å styre opp salgsprosessen og hvordan de ulike fasene skal håndteres. Salgsorganisasjonen blir selskapsstyrt, ikke selgerstyrt – og du går fra talent til system slik at du kan skalere og vokse bedre. 
     
  • Tilbud: Lag flotte og oversiktlige tilbud på sekunder. 
     
  • Analyse og rapportering: Med alle data på ett sted kan du visualisere hele salgsprosessen, identifisere forbedringspunkter og optimalisere disse. Du kan ta ut rapporter som viser KPI-er, både på person-, avdeling- og selskapsnivå. For eksempel antall nye avtaler inngått per måned, fordelt på eksisterende og nye kunder, per salgsavdeling, per selger og så videre.

 tilgang-til-crm-fra-mobil-og-desktop-MarkedsPartner


Tilgang til CRM fra både mobil og desktop
 

  • Mobilapp for CRMTilgang til alle kontakter, salgsmuligheter og oppfølgingsoppgaver direkte på mobilen. 
  • Full kontroll på pipeline: Legg til nye salgsmuligheter med et enkelt klikk, tilordne oppgaver og mål fremdriften på ditt dashboard.  
     
  • Account-Based Marketing (ABM)Utvikle dypere relasjoner og gjør viktige kontoer til kunder. ABM inkluderer verktøy som forenkler effektivt samarbeid mellom salgs- og markedsavdelingen. 

Se også vårt webinar om ABM her: 

5. Hva koster HubSpot Sales Hub?

HubSpot Sales er en programvare som vokser sammen med deg. Start med gratis-versjonen eller ta steget til en av HubSpots premium-utgaver. 

Free 

Starter 

Professional 

Enterprise 

100 % gratis 

Fra $40/mnd. 

Fra $400/mnd. 

Fra $1200/mnd. 

 
Populær funksjonalitet: 
 

 
Populær funksjonalitet: 
 

 
Populær funksjonalitet: 

 
Populær funksjonalitet: 

Contact management 

Alt du finner i Free 

Alt du finner i Starter 

Alt du finner i Professional 

Deal pipeline 

Simple automation 

Deal stage, task, and lead rotation automation 

Custom objects 

Quotes 

Goals 

Sequences 

Predictive lead scoring 

Meeting scheduling 

Conversation routing  

Teams 

Playbooks 

Live chat 

Multiple currencies  

Customs reporting 

Forecasting (Beta) 

Reporting dashboard 

Rep productivity performance 

Phone support 

Recurring revenue tracking 

Klikk her for mer detaljert informasjon fra HubSpot (engelsk) – eller klikk her for å kontakte MarkedsPartner for en uforpliktende prat om Sales Hub. 

6. Hvilke integrasjonsmuligheter finnes?

Rundt HubSpot finnes et stadig voksende økosystem av programvare-integrasjoner, som HubSpot har tatt inn i sitt Connect-program. Over 200 integrasjoner finnes – alt fra eksterne løsninger for CRM, videohosting, spørreundersøkelser, webinarer, chateCommerce og automatisering. 

Her er noen eksempler: 

  • LinkedIn Sales Navigator 
  • Microsoft Dynamics CRM 
  • Salesforce CRM 
  • GoToWebinar 
  • TwentyThree Video 
  • ClearVoice 
  • SurveyMonkey 
  • Zendesk 
  • Shopify 
  • Magento 

Har du spesielle behov, kan MarkedsPartner utvikle integrasjoner med tredjeparts-applikasjoner med REST API i HubSpot. NB: Krever Professional- eller Enterprise-lisens. 

7. Hvordan kjøpe og komme i gang med HubSpot Sales Hub?

Er du interessert i HubSpot, anbefaler vi at du tar kontakt med en norsk HubSpot-partner. Prisen er den samme om du kjøper direkte fra HubSpot eller via en partner, men ved å kjøpe lokalt har du har en rekke andre fordeler: 

  • Hjelp fra norskspråklig rådgiver til å velge den optimale HubSpot-løsningen 
  • Mulighet for å kjøpe onboarding-tjenester 
  • Rådgivning fra norsk partner som har erfaring fra en rekke implementeringer 
  • Mulighet til å få bistand til å etablere strategi for satsningen 
  • Mulighet til å få bistand til implementering 
  • Mulighet å få bistand til drift og innholdsproduksjon 

» Skal vi etablere og drifte HubSpot selv eller bruke en HubSpot-partner? (Inboundbloggen.no)

Har du allerede kjøpt HubSpot, men ønsker hjelp til å få maksimalt ut av plattformen, ta kontakt med oss for en uforpliktende prat! 

Klikk her for å avtale en uforpliktende prat om HubSpot! 

8. Abonner på vår blogg om HubSpot

Abonner på vår HubSpotblogg og motta verdifullt og nyttig innhold rett i innboksen din.

Våre bloggere er rådgivere og dyktige fagfolk som selv jobber med HubSpot for våre kunder hver eneste dag. Vurderer bedriften din HubSpot eller bytte av CRM generelt, finner du det du lurer på om implementering, integrasjoner, bruksfunksjoner og vekstmuligheter her.

Bloggvarsling for HubSpotbloggen

HubSpot Sales Hub

Dette er HubSpot Sales Hub

Denne guiden er ment som en introduksjon til HubSpot Sales Hub og blir oppdatert fortløpende. Siden er lang, så bruk menyen under for å navigere.

Les mer

Hvorfor jobbe HubSpot Sales Hub med MarkedsPartner

Les mer

Noen av våre kunder

Les mer

Kontakt oss

Fyll ut skjemaet, så kontakter vi deg.

Les mer