HubSpot har i løpet av de siste par månedene lansert en rekke spennende produktnyheter. Chat-løsning med bot-funksjonalitet, en egen kundeservicemodul og en nøkkelferdig løsning for GDPR er noen av oppgraderingene.

HubSpot fortsetter å forbedre og utvide plattformen sin, som i dag har en marketing-, salg-, og kundeservicemodul som er bygget på en kraftig CRM-løsning som gir langt mer innsikt enn tradisjonelle løsninger – og som attpåtil er helt gratis. I denne artikkelen tar vi for oss årets viktigste oppgraderinger.

1. GDPR – en nøkkelferdig løsning

HubSpot er nå klar og tilrettelagt for GDPR. For norske selskaper er det praktisk talt bare å skru på et par brytere og oversette tekstene til norsk. I denne videoen forteller HubSpot mer om løsningen:

 

Les mer om GDPR og HubSpot i The HubSpot GDPR Playbook.

3. Service Hub – gjør HubSpot til en komplett kundeplattform 

Den store nyheten, som ble annonsert på INBOUND 2017, er Service Hub, et moderne kundeserviceverktøy med flere spennende features:

  • Conversations – universell innboks for å håndtere 1:1-kundekommunikasjon på tvers av kanaler som chat, e-post, messages osv.
  • Chatbot – du kan enkelt sette opp boter for å effektivisere 1:1-dialog med kunder og prospects. Boten kan hel- eller halvautomatisere dialogen, kvalifisere leads eller rute henvendelser til riktig person internt.
  • Ticket – saksbehandlingssystem hvor du kan registrere kundehenvendelser og automatisk tildele dem saksnummer og saksbehandler, ut fra kriterier du selv setter.
  • Knowledge Base – søkemotoroptimalisert kunnskapsdatabase med artikler som svarer på spørsmål kunder ofte stiller og tilveiebringer hjelp og dokumentasjon. I kobling med chatboten kan denne funksjonaliteten bidra til å redusere belastningen på kundeservice og ta unna enkle henvendelser som kan løses med standardiserte svar.
  • Customer Feedback – få innsikt i kundens fornøydhetsgrad med spørreundersøkelser som samler tilbakemeldinger som kan brukes til å bygge en bedre kundeopplevelse. Her kan du blant annet måle Net Promoter Score (NPS), som er en indikator på kundetilfredshet og -lojalitet.

4. Chat 

Chat-løsningen i HubSpot har også fått markante forbedringer. Blant annet en integrasjon mot Slack for visning av samtaler og videre oppfølging der.

Siden HubSpot CRM er kjernen i løsningen, vil all informasjon være enkelt tilgjengelig på kundekortet når du chatter med kunden i sanntid. Bruk kundehistorikk, produktdetaljer og tidligere servicesaker til å guide samtalen med kunden.

Foruten disse oppgraderingene har brukergrensesnittet til HubSpot fått et ansiktsløft med raskere og enklere navigering, om det ikke var intuitivt nok fra før. For en komplett oversikt over alle oppgraderinger (her kommer det flere hver eneste uke), se denne siden.

Har du spørsmål vedrørende HubSpot, ønsker en demo eller et møte, kontakt produktsjef Per Christian Kjølberg på tlf. 97637381.