Erlend Førsund

Innholdsrådgiver

Som innholdsrådgiver hjelper Erlend sine kunder med å skape synlighet og engasjement rundt deres merkevarer, produkter og tjenester.

Erlend har lang fartstid innen digital B2B-markedsføring med inbound- og content marketing som spesialitet. Han var frem til februar 2020 markedssjef i MarkedsPartner, og har siden det jobbet med rådgivning og innholdsproduksjon for flere av våre kunder.

Siden byrået implementerte inbound som digitalstrategi har det bidratt til eksponentiell vekst i trafikk og en solid økning i leads og kunder.

Erlend kom til MarkedsPartner fra stillingen som rådgiver i Gasta design & kommunikasjon, og har før det blant annet jobbet som nordisk markedssjef i Kaimann og som frilans rådgiver og tekstforfatter. Han er utdannet ved Handelshøyskolen BI og NHH innen markedsføring og fransk. Erlend er Certified HubSpot Trainer og startet HubSpot User Group Oslo i 2015, som han fremdeles leder.

Han har blant annet redaktøransvaret for Digitalleder.no og Inboundbloggen.no – våre fagblogger om ledelse, markedsføring og salg. Erlend har vært en aktiv skribent siden barndommen og har siden 2009 blogget om digital markedsføring på sin egen fagblogg, Markedsheltene.no.

Erlend er forfatter av e-bøkene Skap resultater med inbound marketingHvordan lykkes med content marketing og 4 steg til en mer selgende web og medforfatter av Hvordan ende den evige konflikten mellom salg og marked?