Erlend Førsund

Markedssjef og innholdsrådgiver

Som markedssjef i MarkedsPartner har Erlend ansvar for selskapets egen markedsføring. Siden byrået implementerte inbound som digitalstrategi har det bidratt til eksponentiell vekst i trafikk og en solid økning i leads og kunder.

Erlend har lang fartstid innen digital B2B-markedsføring med inbound- og content marketing som spesialitet. 

Erlend kom til MarkedsPartner fra stillingen som rådgiver i Gasta design & kommunikasjon, og har før det blant annet jobbet som nordisk markedssjef i Kaimann og som frilans rådgiver og tekstforfatter. Han er utdannet ved Handelshøyskolen BI og NHH innen markedsføring og fransk.

Som markedssjef har han blant annet redaktøransvaret for Digitalleder.no og Inboundbloggen.no – våre fagblogger om ledelse, markedsføring og salg. Han bistår også som rådgiver for utvalgte kunder innen inbound marketing, med innholdsstrategi som spesialitet. Erlend har vært en aktiv skribent siden barndommen og har siden 2009 blogget om digital markedsføring på sin egen fagblogg, Markedsheltene.no.

Erlend er forfatter av e-bøkene Skap resultater med inbound marketingHvordan lykkes med content marketing og 4 steg til en mer selgende web og medforfatter av Hvordan ende den evige konflikten mellom salg og marked?