
1. Hva er HubSpot Service Hub?
Service Hub er HubSpots kundeservicemodul. Med Service Hub samler du all informasjon om dine kundeservicedialoger i samme system som du håndterer markedsføring og salg. Ett CRM og én datakilde. Med all informasjon er lett tilgjengelig, kan du raskere hjelpe kundene dine.
HubSpot er, til forskjell fra flere av de største konkurrentene, bygget som ett system fra grunnen. Alle moduler er koblet til samme CRM/kundedataplattform. I Service Hub kan du enkelt:
- Opprette og fordele saker til teammedlemmer
- Håndtere alle dialoger med kundene i en felles innboks (mail, chat, Facebook Messenger m.m.)
- Lage dine egne kundeundersøkelser
- Sette opp og håndtere live og bot chat
HubSpot er et børsnotert softwareselskap grunnlagt i 2005, med over 5 500 ansatte og 128 000 kunder i mer enn 120 land.
HubSpot er bygget opp med et underliggende CRM og fem hovedmoduler, som kan kjøpes hver for seg, eller samlet, i det HubSpot kaller CRM Suite. De fire andre modulene er:
2. Alternativer til Service Hub?
Det finnes mange alternativer å velge mellom når det kommer til kundeservicesystemer. Før du velger hva som passer best for din bedrift, anbefaler vi å tenke igjennom helheten først. Hvordan kan du sikre at dine ansatte alltid har tilgang til oppdatert informasjon fra alle kanaler? I følge Gartner vil 50% av større organisasjoner fremdeles ha utfordringer i 2022 med å fjerne sine siloer innen kundeservice.
De systemene vi oftest møter er Zendesk, Jira, Pureservice, MS Dynamics 365 Customer Service, Salesforce Service Cloud.
3. Hvilke bedrifter passer Service Hub for?
HubSpot Service Hub passer deg som:
- Allerede bruker en annen HubSpot-modul og ikke ønsker å fordele dine kundedata mellom flere systemer som må kobles sammen for å gi et helhetsbilde. Med Service Hub får du sømløs og automatisk kobling av data mellom de andre HubSpot-produktene.
- Ønsker enkel integrasjon mot noen av de over 500 verktøyene som er tilgjengelige i HubSpots App Marketplace. Her finner du verktøy fra Trello til SurveyMonkey og Facebook Messenger. Integrasjonene er enkle å sette opp og teamet ditt vil spare masse tid på å slippe å hoppe mellom systemer samtidig som dere unngår å miste kontrollen over viktige henvendelser.
- Planlegger vekst. Med Service Hub kan du starte med gratisversjonen og gradvis utvide funksjonaliteten i en takt som passer dere. Service Huben kan skaleres fra små selskaper og helt opp til enterprise-segmentet.
- Ønsker å samle informasjon om kundetilfredshet og lojalitet trigget av spesifikke hendelser, med svar lagret rett på kundekortet - og selvfølgelig også som en rapport.
4. Populær funksjonalitet i Service Hub
5. Hvor mye koster HubSpot Service Hub?
HubSpot Service er en programvare som vokser sammen med deg. Start med gratisversjonen eller ta steget til en av HubSpots premium-utgaver.
6. Hvilke integrasjonsmuligheter finnes?
Rundt HubSpot finnes et stadig voksende økosystem av programvareintegrasjoner, som HubSpot har tatt inn i sitt Connect-program. Det finnes over 500 integrasjoner – alt fra eksterne løsninger for CRM, videohosting, spørreundersøkelser, webinarer, chat, eCommerce og automatisering.
Her er noen eksempler:
- LinkedIn Sales Navigator
- Microsoft Dynamics CRM
- Salesforce CRM
- GoToWebinar
- TwentyThree Video
- ClearVoice
- SurveyMonkey
- Zendesk
- Shopify
- Magento
- Slack
Har du spesielle behov, kan Markedspartner utvikle integrasjoner med tredjeparts-applikasjoner med REST API i HubSpot. NB: Krever Professional- eller Enterprise-lisens.
7. Hvordan kjøpe og komme i gang med Service Hub?
Er du interessert i HubSpot, anbefaler vi at du tar kontakt med en norsk HubSpot-partner. MarkedsPartner er Norges største fagmiljø på HubSpot. Vi har en lang rekke ambisiøse kunder. Flere er internasjonale selskaper med store salgsorganisasjoner og komplekse salgsprosesser. Skal du kjøpe HubSpot Service Hub, eller ønsker å få mer ut av plattformen, lønner det seg å ta en prat med oss. Prisen er den samme om du kjøper direkte fra HubSpot eller via en partner, men ved å kjøpe lokalt har du har en rekke andre fordeler:
- Hjelp fra norskspråklig rådgiver til å velge den optimale HubSpot-løsningen
- Mulighet for å kjøpe onboarding-tjenester
- Rådgivning fra norsk partner som har erfaring fra en rekke implementeringer
- Mulighet til å få bistand til å etablere strategi for satsningen
- Mulighet til å få bistand til implementering
- Mulighet å få bistand til drift og innholdsproduksjon
Skal vi etablere og drifte HubSpot selv eller bruke en HubSpot-partner?
Har du allerede kjøpt HubSpot, men ønsker hjelp til å få maksimalt ut av plattformen, ta kontakt med oss for en uforpliktende prat!