1. Hva er HubSpot Sales Hub?

HubSpot Sales Hub er en CRM-programvare som støtter alle faser i salgsprosessen:  

  • Hjelper selgerne dine å fullføre flere salg 
  • Utvikler kunderelasjoner
  • Forvalter lead pipeline mer effektivt

Alt sammen på en svært brukervennlig skybasert SaaS-plattform.  

En del av HubSpot CRM Suite 

Sales Hub er enda mer kraftfull i kombinasjon med Marketing og Service Hub, som er inkludert i HubSpot CRM Suite. HubSpot er et børsnotert softwareselskap grunnlagt i 2005, med over 5500 ansatte og 128 000 kunder i mer enn 120 land. 

HubSpot er bygget opp med et underliggende CRM og fire hovedmoduler, som kan kjøpes hver for seg, eller samlet, i det HubSpot kaller CRM Suite. De fire modulene er:

  • Marketing Hub
  • Sales Hub
  • Service Hub 
  • Operations Hub

Et CRM selgerne dine kommer til å elske 

HubSpot legger stor innsats i å utvikle produkter som er så enkle å bruke at de faktisk blir brukt – uten å gå på kompromiss med funksjonalitet. For salgsavdelinger er friksjon en av de store fiendene – gjerne i form av at man jobber i flere ulike systemer, som man prøver å få til å jobbe sammen så godt man kan. Med Sales Hub kombineres alle verktøy og alle data i én plattform, som gjør at du kan frigjøre tid til å selge. 

Ønsker du å lese mer om HubSpot sin funksjonalitet kan du lese om dette på bloggen vår, Hubspotbloggen.no

2. Alternativer til Sales Hub

Det finnes et utall CRM-løsninger på markedet, og hvilke alternativer du har vil avhenger av dine krav til funksjonalitet. De plattformene vi møter mest på i markedet er imidlertid Salesforce, Microsoft Dynamics 365 og SuperOffice CRM.  

3. Hvilke bedrifter passer Sales Hub til?

HubSpot Sales Hub er egnet for virksomheter som ønsker en moderne CRM-plattform som støtter hele salgsprosessen på en effektiv måte. Hvis deres CRM-system for det meste brukes som et oppslagsverk på kontakter, men mangler innsikt i kontaktenes digitale atferd og all kommunikasjon mellom dere og kontakten, burde dere utforske HubSpot Sales Hub.   

Med den kraftige oppgraderingen av Sales Hub Enterprise i 2020 har HubSpot blitt en plattform som vil forenkle og effektivisere selgerens hverdag, enten man jobber i en SMB (små og mellomstore bedrifter) eller i salgsorganisasjonen hos et stort selskap. HubSpot er en plattform man kan vokse med.  

4. Populær funksjonalitet i Sales Hub

5. Hvor mye koster HubSpot Sales Hub?

HubSpot Sales er en programvare som vokser sammen med deg. Start med gratis-versjonen eller ta steget til en av HubSpots premium-utgaver.

Klikk her for mer detaljert informasjon fra HubSpot (engelsk) – eller klikk her for å lese mer om hvordan Markedspartner kan hjelpe dere til å lykkes med HubSpot. Husk: Det koster ikke noe mer å kjøpe HubSpot gjennom oss.

6. Hvilke integrasjonsmuligheter finnes?

Rundt HubSpot finnes det et stadig voksende økosystem av programvare-integrasjoner, som HubSpot har tatt inn i sitt Connect-program. Det finnes over 500 integrasjoner – alt fra eksterne løsninger for CRM, videohosting, spørreundersøkelser, webinarer, chat, eCommerce og automatisering. 

Her er noen eksempler: 

  • LinkedIn Sales Navigator 
  • Microsoft Dynamics CRM 
  • Salesforce CRM 
  • GoToWebinar 
  • TwentyThree Video 
  • ClearVoice 
  • SurveyMonkey 
  • Zendesk 
  • Shopify 
  • Magento 

Har du spesielle behov, kan MarkedsPartner utvikle integrasjoner med tredjeparts-applikasjoner med REST API i HubSpot. NB: Krever Professional- eller Enterprise-lisens. 

7. Hvordan kjøpe og komme i gang med HubSpot Sales Hub?

Er du interessert i HubSpot, anbefaler vi at du tar kontakt med en norsk HubSpot-partner. MarkedsPartner er Norges største fagmiljø på HubSpot. Vi har en lang rekke ambisiøse kunder, flere er internasjonale selskaper med store salgsorganisasjoner og komplekse salgsprosesser. Skal du kjøpe HubSpot Sales Hub, eller du ønsker å få mer ut av plattformen, lønner det seg å ta en prat med oss. Prisen er den samme om du kjøper direkte fra HubSpot eller via en partner, men ved å kjøpe lokalt har du har en rekke andre fordeler: 

  • Hjelp fra norskspråklig rådgiver til å velge den optimale HubSpot-løsningen 
  • Mulighet for å kjøpe onboarding-tjenester 
  • Rådgivning fra norsk partner som har erfaring fra en rekke implementeringer 
  • Mulighet til å få bistand til å etablere strategi for satsningen 
  • Mulighet til å få bistand til implementering 
  • Mulighet å få bistand til drift og innholdsproduksjon 

» Skal vi etablere og drifte HubSpot selv eller bruke en HubSpot-partner? (Inboundbloggen.no)

Har du allerede kjøpt HubSpot, men ønsker hjelp til å få maksimalt ut av plattformen, ta kontakt med oss for en uforpliktende prat! 

Vurderer dere HubSpot eller bruker HubSpot og trenger en partner? Ta kontakt, så tar vi en prat!