Teknologibedriften One Voice AS har på 10 år blitt verdensledende innen krisehåndtering med sitt hovedprodukt CIM®, det nasjonale beredskapssystemet i Norge. Da selskapet kontaktet oss i 2015, ønsket de å forbedre kvaliteten på kundekontakten og sine salgs- og markedsaktiviteter. Resultatet ble en satsning som har løftet dem fra norsk markedsleder til nasjonal thought leader og internasjonal aktør.
Odfjell Well Services (OWS) er datterselskap av det børsnoterte riggselskapet Odfjell Drilling og er en global leverandør av bore- og brønntjenester. Selskapet har over 500 medarbeidere og kontorer i Norge (Stavanger og Bergen), UK, Nederland, Romania, Midt-Østen, Asia og Afrika. Da de tok kontakt med oss i juni 2014 hadde de en tradisjonell salgsorganisasjon med lite sentral koordinering, og baserte seg primært på relasjoner og konferanser.
InterimLeder har leid ut erfarne toppledere, mellomledere og prosjektledere siden 2001. Som markedsledere innen nisjeområdet interimledelse har selskapet befestet og styrket sin posisjon med inbound marketing som strategi. Adm. direktør Vegard Rooth forteller at satsningen har gitt dem retning i salgsarbeidet og at de nå, 14 måneder etter oppstart, vinner flere oppdrag.
Exilva er et radikalt innovasjonsprosjekt som Borregaard startet for 10 år siden for å finne nye muligheter for cellulosen de produserer. Som et ektefødt ”Born global”-prosjekt hvor størstedelen av markedet er utenfor Norge, har inbound marketing gitt resultater som bare tre uker etter lansering er langt over forventning.
Norsk Gjenvinning-konsernet startet som en liten skraphandel i 1926. I dag har de 1 400 ansatte, 44 000 kunder og er landets største leverandør av avfalls- og gjenvinningstjenester for norske bedrifter. Årlig håndterer konsernets mange driftsselskaper 1,8 millioner tonn avfall via 90 lokasjoner i Norge, Sverige, Danmark og Storbritannia.