Pressemelding:

Tatt opp som diamond-partner i HubSpot

Erlend Førsund 18.04.2017

Blant flere tusen medlemsbedrifter verden over er MarkedsPartner AS med sitt hovedkontor i Sarpsborg, tatt opp som en av 19 diamant-partnere hos det amerikanske software-selskapet HubSpot.

Det er ikke bare på fotballbanen det svinger i Sarpsborg om dagen. Et av byråmarkedets mest spennende tilskudd utenfor hovedstaden opplever sterk vekst. MarkedsPartner AS har riktignok også tilhold i Posthuset i Oslo, og de øker omsetningen, inntektene og staben både her og i Sarpsborg. I sitt tjuende driftsår runder de 40 ansatte – det er en dobling av antall ansatte og samtidig drøyt en dobling av omsetningen siden høsten 2014.

Digital utvikling

Det var i november det året at MarkedsPartner AS etablerte samarbeidet med HubSpot, det Boston-baserte software-selskapet som tilbyr et gjennomarbeidet økosystem for vellykket markedsarbeid og salg innenfor Inbound Marketing. Inbound Marketing har de siste årene blitt et av buzz-ordene innenfor markedsføring og salg.

Inbound hører tett sammen med content marketing og gir en helhetlig tilnærming til digital markedsføring basert på hele kundereisen. I dag er MarkedsPartner det største norske byrået som har spesialisert seg innen denne nisjen og de er den eneste diamant-partneren her i landet. I verden forøvrig finnes det kun 18 andre byråer med samme status, fire av dem ligger i Europa.

Basert på tillit

– For å komme på et så høyt nivå kreves det en forholdsvis stor kundemasse som bruker løsningen aktivt og har et ønsket samarbeid med MarkedsPartner rundt Inbound Marketing, sier Tore Berntsen som er daglig leder i MarkedsPartner.

Han beskriver samarbeidet med HubSpot de siste årene som en spennende, men også krevende reise.

– For mange av våre kunder innebærer Inbound Marketing en forholdsvis stor investering på et nytt fagområde med en helt ny teknologisk løsning. Erfaringsgrunnlaget var således meget begrenset. Vi har vært avhengige av kunder som er villige til å vokse med oss, lære underveis og justere kursen for å skape resultater. Kort og godt et ekte samarbeid basert på tillit, forklarer Berntsen.

Ut over visse økonomiske fordeler innebærer diamant-status i praksis at MarkedsPartner og deres kunder får tilgang til kompetanse og support hos HubSpot og selskapets folk vil også delta på kunde- og fagarrangement i regi av MarkedsPartner.

Brian Halligan, CEO i HubSpot, Boston, sender følgende gratulasjon til MarkedsPartner i Sarpsborg:

”Our Diamond Agency Partners represent the best of the best. These are the companies that have gone above and beyond to bring inbound marketing to their clients around the globe. We congratulate MarkedsPartner on this great achievement and are excited to see what they can achieve in the future.”

Ambisjoner

For MarkedsPartners kunder som benytter en inbound-strategi, er den langsiktige investeringen knyttet til innholdsproduksjon gjennom tekst, bilder, video og lyd. Den siste tiden har byrået bygget opp et sterkt fagmiljø både i Sarpsborg og Oslo, hentet inn ressurspersoner og sikter mot å ta en posisjon i det nasjonale markedet.